Dokumenty Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie

Zachęcamy do zapoznania się z dokumentami Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie, dotyczącymi funduszu sołeckiego

Wykaz gmin które w 2013 roku podjęły uchwałę o wyodrębnieniu lub niewyodrębnieniu funduszu sołeckiego na rok 2014 oraz które nie podjęły żadnej uchwały

Wykaz gmin w województwie małopolskim, które podjęły uchwałę o wyodrębnieniu lub niewyodrębnieniu funduszu sołeckiego na rok 2013 oraz które nie podjęły w tej kwestii żadnej uchwały

Wykaz gmin w województwie małopolskim, które podjęły uchwałę o wyodrębnieniu lub niewyodrębnieniu funduszu sołeckiego na rok 2012 oraz które nie podjęły w tej kwestii żadnej uchwały

 

Gmina Alwernia

Wystąpienie pokontrolne z 1 października 2012 r. (znak WK-613-70/12).

Wystąpienie pokontrolne dostępne jest tutaj.

 

Gmina Zabierzów

Wystąpienie pokontrolne z 17 grudnia 2012 r. (znak WK-613-86/12).

W wyniku kontroli stwierdzono naruszenie art.2 ustawy o funduszu sołeckim poprzez nie przekazanie sołtysom informacji o wysokości środków przypadających na dane sołectwo oraz naruszenie art. 4 ust.4 poprzez nie odrzucenie wniosków, które zostały nadesłane po terminie. Ponadto złożono wniosek i pobrano kwotę zwrotu w nadmiernej wysokości.

Wystąpienie pokontrolne dostępne jest tutaj.

 

Gmina Słuszowa

Wystąpienie pokontrolne z 14 lutego 2013 r. (znak WK-613-116/12).

Gmina błędnie obliczyła kwotę bazową.

Wystąpienie pokontrolne dostępne jest tutaj.

 

Gmina Radziemice

Wystąpienie pokontrolne z 28 lutego 2013 r. (znak WK-613-122/12).

Do obliczenia funduszu sołeckiego przyjęto niewłaściwą liczbę mieszkańców naruszając w ten sposób zasady naliczania wysokości funduszu ujęte w art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim. Ponadto nie odrzucono wniosków, które posiadały braki.

Wystąpienie pokontrolne dostępne jest tutaj.

 

Gmina Sułkowice

Wystąpienie pokontrolne z 28 lutego 2013 r. (znak WK-613-123/12).

Wyliczając wysokość środków stanowiących fundusz sołecki przyjęto niewłaściwą kwotę bazową oraz kwotę funduszu przypadających na każde sołectwo naruszając w ten sposób  art. 2 ustawy o funduszu sołeckim. Ponadto nie odrzucono wniosków, które nie spełniały wymogów określonych w ustawie o funduszu sołeckim. Nieprawidłowości pojawiły się również w obliczaniu kwoty zwrotu z budżetu państwa.

Wystąpienie pokontrolne dostępne jest tutaj.

 

Uchwała nr KI-411/209/09 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 15 kwietnia 2009 roku

Uchwała nr KI-411/187/09 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 22 lipca 2009 roku

Uchwała nr KI-411/193/09 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 5 sierpnia 2009 roku

Uchwała nr KI-411/105/10 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 27 kwietnia 2010 roku

Uchwała nr KI-411/132/10 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 24 maja 2010 roku

Uchwała nr KI-411/139/10 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 24 maja 2010 roku

Uchwała nr KI-411/144/10 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 9 czerwca 2010 roku

Uchwała nr KI-411/157/10 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 23 czerwca 2010 roku

Uchwała nr KI-411/199/10 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 4 sierpnia 2010 roku

 

Pismo sekretarza gminy Chełmiec do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie, z dnia 10 marca 2010 roku

Opinia WIAS-710-28-10 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 9 kwietnia 2010 roku

 

Uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie, które dotyczyły funduszu sołeckiego, można znaleźć tutaj.

Poniżej zamieszczamy krótkie omówienie treści tych uchwał:

Gmina Łukowica

Zastrzeżenia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie dotyczyły uchwały rady gminy Łukownica z dnia 31 marca 2011 roku w sprawie wyodrębnienia w budżecie gminy środków na fundusz sołecki na 2012 rok. RIO Kraków zauważa, że uchwała budżetowa podlega ogłoszeniu niezwłocznie. Uchwała o wyodrębnieniu środków na fundusz sołecki nie jest aktem prawa miejscowego i nie podlega w związku z tym ogłoszeniu w trybie przewidzianym dla tych aktów.

Gmina Stryszów

Zastrzeżenia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie dotyczyły uchwały rady gminy Stryszów z dnia 7 marca 2011 roku w sprawie wyodrębnienia w budżecie gminy środków na fundusz sołecki na 2012 rok. Uchwała o wyodrębnieniu środków na fundusz sołecki nie jest aktem prawa miejscowego i nie podlega w związku z tym ogłoszeniu w trybie przewidzianym dla tych aktów.

Gmina Jordanów

Zastrzeżenia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie dotyczyły uchwały rady gminy Jordanów z dnia 25 lutego 2011 roku w sprawie wyodrębnienia w budżecie gminy środków na fundusz sołecki na 2012 rok. W uchwale rady gminy Jordanów błędnie podano algorytm obliczania środków przypadajacych na dane sołectwo, który podany został w art. 2 ust. 1 Ustawy o funduszu sołeckim. RIO Kraków  zwraca również uwagę, że rada gminy może zwiększyć  środki ponad wskaźnik wskazany w Ustawie. Zwiększenie środków ponad wskazany wskaźnik nie może budzić wątpliwosci co do woli i sposobu ustalenia środków przypadających na dane sołectwo.

Autor/ka: Barbara Klimek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *