Wystarczy wysłać do urzędu wniosek e-mailowy
Pytając o sprawy związane z funduszem sołeckim można uczynić to drogą e-mailową.
Dziennik Rzeczpospolita opisuje sprawę związaną z próbą uzyskania dokumentów dotyczących funduszu sołeckiego w gminie Opole Lubelskie.
Stowarzyszenie Liderów Lokalnych Grup Społecznych zwróciło się e-mailem do burmistrza Opola Lubelskiego o udzielenie informacji publicznej. Wystąpiło o udostępnienie kilku dokumentów dotyczących funduszu sołeckiego z lat 2009 – 2011.
Burmistrz Opola Lubelskiego nie udzielił żądanej informacji. Sąd przyznał rację Stowarzyszeniu. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie stwierdził (sygnatura akt II SAB/Lu 10/12), że burmistrz pozostał w bezczynności i niezasadnie zastosował art. 64 § 2 k.p.a. czytamy w artykule Roberta Hrobaczewskiego Wystarczy wysłać do urzędu wniosek e-mailowy opublikowanym 4 czerwca 2012 r.
Z ustawy o dostępie do informacji publicznej wynika, że wniosek o udzielenie takiej informacji może przybrać każdą formę, a osoba jej żądająca nie musi nawet w pełni być zidentyfikowana.
Artykuł z dziennika Rzeczpospolita dostępny jest tutaj.